donderdag 18 december 2014

Hoe kies je de beste school uit?

Door:Lotte

                       
                               Het voortgezet onderwijs





Het voortgezet onderwijs ook wel de middelbare school,
wanneer je in groep 8 zit moet je halverwege het jaar gaan kiezen,dit duurt nog even maar informatie is altijd handig,
Zelf zit ik in de derde van VWO en heb dus ook moeten kiezen.
Hier heb ik mijn tips en tricks om de beste school uit te kiezen, veel leesplezier!





Tip 1: Afstand.
Natuurlijk is een goede school heel erg belangrijk alleen de afstand speelt ook een grote rol.
Wanneer je elke dag meer dan twee uur onderweg bent kom je op begeven moment in de knel met huiswerk, wat weer stress oplevert.
En dat wil je niet.




Tip 2: Extra begeleiding.
Op veel scholen wordt er veel begeleiding gegeven voor mensen met bijvoorbeeld dyslexie.
Toetsen worden aangepast of je krijgt meer tijd voor een repetitie.
Maar niet op elke school is dit zo, dit is dus goed om naar te kijken.


Tip 3: Identiteit
Scholen hebben een identiteit, de ene school is Christelijk de andere is Katholiek.
Dit is belangrijk om naar te kijken, wanneer je je niet prettig voelt op een school is dit geen leuke periode.
Terwijl je juist lol moet maken in de tienerfase:)



Tip 4: Toelating
Op veel scholen heerst een toelating,ze kunnen natuurlijk niet iedereen kwijt.
Wel is het belangrijk om na te gaan of te toelating voor jou problemen oplevert.
Zelf was ik geen ster in cito's , ik had bij lang geen vwo advies.
In de brugklas kwam er bij mij zelfs GT uit, hoewel dit natuurlijk geen schande is, klopte er bij mij iets niet.
Bij mij kijken ze niet heel streng naar de cito's omdat dat een momentopname is en ik daar niet heel sterk in ben.

Dit waren mijn tips,
Veel succes met kiezen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten